Super Master Blaster X
Het verhaal

Het jaar is 20XX. De mensheid is verzeild geraakt in een lange oorlog met het buitenaardse ras genaamd de Dread en de piloot Captain “Action” Jackson van het schip Master Blaster is de enige die de aarde kan beschermen.

In een poging om de Dread te verzwakken heeft hij de missie om een commandoschip van de Dread te vernietigen. Het spel begint als de piloot de bom in het schip laat ontploffen en zijn ontsnapping inzet.

Gameplay

Idee

Wij hebben al eerder voor een school project een shoot-em-up genaamd Totally Bananas en omdat dit goed uitpakte en leuk was om te doen hebben we besloten om dit nog eens te doen.

Omdat het gaat om het eindproject wilden we het natuurlijk wel grootser aanpakken, mede door het te laten lijken alsof het spel uit Super Nintendo kwam.

Ook leek het ons leuk om wat extra’s te doen zoals box art en het spel te laten lopen op een oude Nintendo.

Functies

Ga de uitdaging alleen aan of speel met een vriend!

Geniet van adembenemende 16-bit graphics en stereo geluid!

Vernietig de Dread met verschillende 2 wapens!

Speel door 1 spannend level en ga voor de hoogste score!

Player 2

In multiplayer is het doel om samen te werken inplaats tegen elkaar

Ben je rood dan schiet je de rode vijanden en blauw de blauwe. Samen probeer je meeste vijanden neer te halen voor een top score.

Inspiratie voor Master Blaster

De inspiratie voor Super Master Blaster X komt vooral uit inmiddels oude shoot-em-ups als Super R-Type, Gaiaseed, Thunderforce etc. en het feit dat dit spellen in dit genre tegenwoordig toch maar weinig worden gemaakt.

Rasberry PI

Het oorspronkelijke idee hield in dat we het spel op een Raspberry Pi zouden gaan draaien.

Het bleek echter dat spellen gemaakt in Game Maker Studio niet werken op de Raspberry Pi en dus ging dit idee helaas niet door.

Programmeren van het spel

Het programmeren van Super Master Blaster X is gedaan in Game Maker Studio.

Eerste prototype

Het eerste prototype van Super Master Blaster X was puur opgebouwd uit blokjes en rasters.

Dit was om te testen of alles werkt zodat we daarna konden beginnen aan de sprites.

Sprite en animatie

De piloot Captain “Action” Jackson van het schip “Master Blaster” heeft als missie om een groot schip van de kwaadaardige aliens genaamd de Dread te vernietigen.

Het spel begint als de piloot de bom in het schip van de Dread laat ontploffen en zijn ontsnapping inzet.

Muziek Blasten

De muziek uit het is gemaakt door Wouter van Eijk, de gitarist van de band Rejoiced.